Modul 2 i Børkop den 18-09-21

Kære Forældre til svømmere i K-afdelingen

Tilmeld dig Modul 2 og lær svømmereglerne at kende.

Vi har i Haderslev Svømmeklub brug for forældre med Modul 2 til afvikling af egne stævner bl.a. Syd Cup og Klubmesterskaber. Derudover har vi brug for forældre med Modul 2, som kan være officials ved eksterne stævner i løbet af den komne sæson.

Der arrangeres fælleskørsel fra Kløvermarkhallen ca. kl. 8:00. Kurset starter kl. 9:00.

Skriv i bemærkningsfeltet om du kan lægge bil til kørsel.

Læs om kursets indhold herunder:

Målgruppe:
Alle modul 1 (Tidtager) uddannede.

Formål:
At uddanne mål-, bane- og vendedommere for at sikre en ensartet og retfærdig bedømmelse, uanset i hvilket stævne svømmerne deltager i, og hvor stævnet afholdes.Der uddannes efter FINA´s regler.

Forudsætninger:
Alder: Fyldt 17 år samt minimum ½ års erfaring som tidtager. Det forventes at FINA´ regler er gennemlæst forud for deltagelse i kurset.

Indhold:
Måldommerens opgaver, måldommersedlens anvendelse, skiftedommer,. bane- og vendedommers opgaver, diskvalifikationssedler, anvendelse af vendetavler, svømme- og løbsregler, praktik. Afsluttende med prøve = skriftlig opgavebesvarelse.

Varighed:
9 lektioner heraf 1-2 timers stævnepraktik.

Materialer:

Materiale til kurset udsendes på mail forud for kurset, efter ønske fra styregruppen for Den Danske Svømmeofficial uddannelse. Materialet bedes medbringes til kurset enten på pc´er, iPad, i print eller lign. FINA’s regler udsendes forud for kurset og skal medbringes til kurset.

Kurset afsluttes med en skriftlig prøve.
07.09.2021
18.09.2021 kl. 08.00 - 18.09.2021 kl. 18.00
Børkop Svømmehal
Du har efterfølgende mulighed for selv at rette din tilmelding eller afmelde dig, under 'Mine tilmeldinger'