Konkurrenceafdeling

At være forælder Talentcenter Haderslev Holdleder
K1  K2 K3  K4 Aspirant

Samarbejde mellem Haderslev Svømmeklub og Talentcenter Haderslev

Haderslev Svømmeklub samarbejder med Talentcenter Haderslev. Du kan læse meget mere om selve samarbejdet omhandlende bla. supportfunktionen, ansøgningsskemaer, samarbejdsskoler, talentområder og kontaktinformationer HER

Talent Center Haderslev er den fælles betegnelse for Haderslev Kommunes satsning på talentudvikling og eliteidræt. Haderslev Kommune er fra 2007 eliteidrætskommune i samarbejde med Team Danmark.

Som elitekommune skal Haderslev Kommune og Team Danmark blandt andet samarbejde om at styrke eliteidrætsklubberne og træneruddannelser, etablere kraftcentre i samarbejde med relevante specialforbund samt formidle ekspertviden inden for idrætsmedicin, ernæring, fysisk træning og idrætspsykologi  - Herunder også aldersrelateret træning.
Vi forventer du sætter overliggeren højt og at du ikke springer over hvor gærdet er lavest. Her kræves noget af dig, men udbyttet er også derefter.

Talentudviklingsmiljøet gælder både Talentklasserne på Kløvermarkskolen samt atleterne på Ungdomsuddannelserne – såvel indenfor Sport som Sang & Musik. Talentcenteret har et set up, som tager hånd om både din skolegang og uddannelse, dit talent og ikke mindst dig som menneske, – hvis du vil og kan.

Til gengæld tilbyder Talent Center Haderslev og Haderslev Svømmeklub i samarbejde et talentudviklingsmiljø, hvor de har samlet talentboliger, optimale træningsfaciliteter og et stærkt ressourceteam, med koordineret skolegang i Talentklasserne på Kløvermarkskolen (7.-9. årgang) eller på en af Haderslevs ungdomsuddannelser. Heriblandt 10 klasse.

Inden du søger vil vi råde dig til at tage en samtale med din daglige træner eller Svømmeklubbens cheftræner.
Du finder ansøgningsskemaet HER